مقاله

پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی

پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی

اگرچه امروزه ظرفیت باتری تلفن‌های همراه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما هنوز هم جوابگوی استفاده مداوم از آن‌ها نیست. بدون شک همه ما تجربه خاموش شدن گوشی در بیرون از خانه را داریم. در سال‌های اخیر به منظور برطرف کردن این مشکل ، شارژر فندکی و پاور بانک وارد  بازار شده اند تا به حل این مشکل کمک کنند. در این مقاله به پاسخ این سوال که آیا پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی می پردازیم با ما همراه باشید.

پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی

شاید بتوان پاور بانک و شارژر فندکی را در دسته ی لوازم جانبی موبایل قرار داد. این 2 ابزار کاربردی وسیله ی نجات شما در مواقعی هستند که در شرایط اضطراری قرار دارید و تلفن همراه شما ناگهان خاموش می شود. اگر می خواهید بدانید پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی ادامه ی این مقاله را حتما مطالعه کنید.

قبل از اینکه بخواهیم دقیق به این موضوع بپردازیم و همچنین مزایا و معایب هر کدام را برای شما توضیح بدیم، خیلی کوتاه بخواهیم توضیح بدیم مشخصا پاور بانک کارایی بالاتری نسبت به شارژر فندکی دارد به دو دلیل:

1- پاور بانک در هر مکان و زمان قابل استفاده است و نیاز به منبع برق ندارد و تا زمانی که دارای شارژ است می توانید از آن استفاده کنید.

2- پاور بانک نوسان برق ندارد در صورتی که شارژر فندکی با توجه به نوسان شدید برق خودرو اصلا برای استفاده بلند مدت توصیه نمی شود چون به باطری گوشی شما آسیب وارد می کند.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که آیا پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی ابتدا باید با هرکدام به صورت جداگانه آشنا شویم.

پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی

استفاده از پاور بانک بیشتر توصیه می شود

 

شارژ فندکی چیست؟

شارژر فندکی آداپتوری کوچک است که به درگاه فندکی خودروها وصل می شود و با توجه به نوع شارژ فندکی یک یا چند درگاه USB را برای شما فراهم می کند.

شارژ فندکی چگونه کار می کند ؟

طریقه بکار کردن شارژر فندکی به این صورت است که برق 12 ولت ماشین را به 5 ولت تبدیل می کند. شارژر فندکی به جا فندکی ماشین متصل می شود و یک یا چند در گاه خروجی USB را  به منظور شارژ کردن وسایل الکترونیکی از جمله موبایل، فراهم می کند .

 مزایای استفاده از شارژر فندکی

نیاز نداشتن به شارژ: شما هر زمان و مکان که درحال رانندگی باشید به این ابزار جانبی  موبایل دسترسی دارید و با آن می توانید موبایل خود را بدون محدودیت شارژ کنید.

نداشتن محدودیت در شارژ: شما می توانید با استفاده از شارژر فندکی وسایل الکترونیکی خود را بدون محدودیت و بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، شارژ کنید.

معایب استفاده از شارژر فندکی

محدود به استفاده از ماشین: شارژ فندکی را تنها زمانی که در خودرو حضور دارید می توانید استفاده کنید. پس، زمانی که از ماشین دور هستید نمی توانید از آن استفاده کنید.

سرعت شارژ پایین تر: قطعا متوجه خواهید شد مواقعی که موبایل خود را با شارژ فندکی شارژ می کنید نسبت به زمان هایی که از پاوربانک استفاده می کنید با سرعت کمتری شارژ می شود. لازم به ذکر است که سرعت شارژ به مشخصات شارژر فندکی هم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  راهکار بالا بردن عمر باطری موبایل

ایمنی پایین: اگر شارژر فندکی شما فاقد تکنولوژی های ایمن و حفاظتی است بهتر است به هیچ وجه از آن استفاده نکنید! چراکه نوسانات ماشین سبب می شود هنگام شارژ کردن ابزار های الکترونیکی خود با شارژ فندکی , به آنها آسیب های جبران ناپذیری وارد شود .

استفاده از پاور بانک

شارژرهای فندکی انواع مختلف با خروجی های متفاوت دارند

نکات مهم برای خرید شارژر فندکی

بهتر است پیش از خرید شارژر فندکی نکاتی را بدانید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

  • آمپر جریان خروجی

با دز نظر گرفتن ظرفیت موبایل برای اینکه شارژ کردن به صورت درست انجام شود لازم است جریان دریافتی بین 1؛ 1.5 یا 1.2 آمپر باشد. در صورتی که گوشی خود را با جریان کمتر از حد لازم شارژ کنید زمان زیادی می برد تا باتری گوشی پر شود. علاوه براین در صورتی که با جریان بیشتر از حد مجاز گوشی را شارژ کنید باتری زودتر شارژ می‌شود اما بعد از مدتی و با چندبار استفاده، کیفیت باتری شما به طور قابل توجهی به مرور زمان پایین می آید.

  • تعداد درگاه های usb

در صورتی که قصد دارید با یک شارژر چندین دستگاه را شارژ کنید زمان خرید شارژر فندکی به تعداد پورت‌های موجود روی آن توجه کنید. برخی از شارژرهای فندکی چند خروجی با جریان‌های متفاوت دارند تا بتوانید گوشی خود را با جریان مخصوص به خود شارژ کنید. این قابلیت هم سلامت باتری موبایل شما را تضمین می کند و هم زمان شارژ شدن کاهش می یابد.

  • قابلیت فست شارژ

امروزه اغلب شارژرهای فندکی دارای قابلیت فست شارژ هستند. در صورتی که گوشی شما از  فناوری فست شارژ پشتیبانی می کند، هنگام خرید شارژر فندکی دقت کنید که حتما دارای این قابلیت باشد. قابلیت فست شارژ به علت شارژ کردن سریع گوشی بسیار کارآمد بوده و به سریعتر شارژ شدن گوشی شما کمک می کند.

  • کابل و پورت خروجی

همانطور که به آن اشاره کردیم شارژر فندکی دارای پورت خروجی یا همان USB است که می‌توانید یک کابل USB – USB mini یا یک کابل USB – Lightning که مخصوص گوشی‌های اپل است، به شارژر فندکی وصل کنید و تلفن همراه خود را شارژ کنید. بعضی از شارژرهای فندکی دارای این کابل‌ها هستند اما در برخی دیگر این قابلیت وجود ندارند و خودتان باید آن را تهیه کنید.

  • قابلیت بی سیم بودن

بهتر است که شارژر فندکی بی سیم باشد. چراکه با وجود یک کابل سرخود استفاده از آن محدود خواهد شد و شما نمی‎توانید هر دستگاهی که دارید را به آن متصل کنید. اما با وجود پورت USB به آسانی می توانید هر مدل دستگاه را  با آن شارژ کنید. بنابراین توجه به این نکته هنگام خرید شارژر فندکی بسیار حائز اهیمت است.

  • قابلیت mp3-player

در برخی از شارژرهای فندکی قابلیت پخش موسیقی وجود دارد که شما می‌توانید با اتصال کارت حافظه یا فلش مموری به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

پاور بانک سا شارژر فندکی خودرو

پاور بانک ها نیز دارای خروجی های متفاوت هستند

 پاور بانک چیست ؟

 یکی لوازم جانبی موبایل ، پاوربانک است. پاوربانک یا شارژر همراه بهترین و مدرن ترین شیوه برای شارژ کردن وسایل الکترونیکی از جمله موبایل است. با استفاده از پاوربانک می توانید لوازم الکترونیکی خود را در هر زمان و مکانی که بخواهید شارژ کنید. پاوربانک ها امروزه در ظرفیت ها و اشکال مختلف تولید می شوند.

بیشتر بخوانید  بهترین هدفون های بی سیم برای موسیقی

 پاور بانک چگونه کار می کند؟

پاوربانک مانند یک باتری قابل حمل است که  انرژی را در باتری های خود ذخیره می کند . طریقه ی کار کردن پاوربانک به این صورت است که شما آن را به یک دستگاه الکترونیکی وصل می کنید و آن شروع به انتقال انرژی ذخیره شده خود به دستگاه متص شده می کند. معمولا پاور بانک ها از طریق پورت های USB به دستگاه ها وصل می شوند، اما بعضی از آن ها قابلیت شارژ بی سیم هم دارند.

مزایای استفاده از پاوربانک

قابلیت حمل : قابل حمل بودن یکی از مزایای پاوربانک ها است و می توانید آن را به هر جایی که نیاز داشته باشید منتقل کنید و در همه ی مکان ها در دسترس می باشد. برعکس شارژ های فندکی که محدود به استفاده در ماشین هستند.

قابلیت شارژ چندین دستگاه: با استفاده از پاوربانک ها به دلیل پورت های فراوان و متنوع می توانید چندین دستگاه را به صورت همزمان شارژ کنید.

سرعت شارژ بیشتر: پاوربانک ها می توانند وسایل الکترونیکی شما که دارای باتری قابل شارژ هستند را با سرعت شارژ بیشتری شارژ کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت بستگی به تکنولوژی های شارژ سریع به کار رفته درپاوربانک شما دارد.

ایمنی بیشتر: به علت استفاده پاوربانک ها از تکنولوژی های حفاظتی مختلف استفاده از پاوربانک ها ایمنی بالاتری دارد. توجه داشته باشید که این موضوع کاملا بستگی به برند پاوربانک و تکنولوژی های حفاظتی به کار رفته در آن دارد.

لوازم جانبی موبایل

بزرگترین ضعف پاور بانک میزان شارژدهی آن است

معایب استفاده از پاوربانک

برای اینکه بدانیم پاور بانک بهتر است یا شارژر فندکی بهتر است با معایب استفاده از پاوربانک نیز آشنا شویم، این معایب عبارتنداز:

نیاز به شارژ کردن پاوربانک: از جمله معایب پاوربانک نسبت به شارژ فندکی این است که برای استفاده از آن، باید حتما آن را شارژ کنید در حالی که شارژ های فندکی به شارژ شدن نیاز ندارند.

ظرفیت محدود باتری: پاوربانک ها دارای ظرفیت محدودی برای شارژ دستگاه های الکترونیکی هستند. البته پاوربانک هایی هم هستند که دارای ظرفیت بسیار بالایی می باشند به صورتی که می توانند بارها یک تلفن همراه را شارژ کنند.

 سخن پایانی

با توجه به مواردی که در این مقاله در رابطه با مزایا و معایب شارژر فندکی و پاور بانک ارائه دادیم قطعا جواب سوال خود را که آیا شارژ فندکی بهتر است یا پاور بانک را دریافت کرده اید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *