مقاله

نکات مهم قبل از خرید پاور بانک

نکات مهم قبل از خرید پاور بانک

پاور بانک از جمله لوازم جانبی موبایل است که به عنوان شارژر قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرد. پاور بانک ها می توانند انرژی الکتریکی را در باتری داخلی خود سیو کرده و از آن به منظور شارژ سایر وسایل الکترونیکی استفاده کند. در این مقاله به نکات مهمی که پیش از خرید انواع پاور بانک باید بدانید خواهیم پرداخت.

معرفی انواع پاور بانک‌

انواع پاور بانک براساس ساختار ظاهری و کاربرد عبارتنداز:

  • پاور بانک مکعبی

پاور بانک‌های مکعبی یکی از متداول ترین شارژرهای قابل حمل هستند. این پاور بانک ها برای نگه داشتن در کیف یا پشته‌ی کوله‌پشتی‌ شما در مواقعی که به شارژ نیاز دارید بهترین گزینه می باشد.

  • پاور بانک بی‌سیم

پاور بانک های دارای کبال ممکن است برای شما خوشایند نباشند. پاور بانک بی‌سیم می تواند به سادگی با قرار دادن تلفن برروی قسمت شارژ کننده ، باطری را شارژ کند. پیش از خرید یک پاور بانک بی‌سیم از اینکه دستگاه شما با این نوع شارژر سازگار است یا خیر مطمئن شوید.

  • پاور بانک خورشیدی

با قرار دادن پاور بانکتان در مقابل خورشید می توانید آن را شارژ کرده و سپس به تلفن خود متصل کنید. پاور بانک خورشیدی به منظور استفاده در طولانی مدت عالی است زیرا نیازی به پریز دیواری برای شارژ کردن نخواهید داشت. در مناطق آفتابی استفاده از این پاور بانک بسیار سودمند است.

  • پاور بانک با ظرفیت بالا

یکی دیگر از انواع پاور بانک ها پاور بانک‌های با ظرفیت بالا هستند. این پاور بانک ها می توانند بسیاری از دستگاه‌ها را شارژ کنند. این پاور بانک ها دارای باطری با ظرفیت 20,000 mAh یا بیشتر هستند و می‌توانند به صورت همزمان چندین دستگاه را شارژ کنند یا یک دستگاه را چندین بار پیش از نیاز به شارژ مجدد، شارژ نگه دارند.

نکات مهم قبل از خرید پاور بانک

نکات مهم قبل از خرید پاور بانک

نکات مهمی که پیش از خرید انواع پاور بانک باید بدانید!

 پیش از خرید انواع پاور بانک بهتر است به این نکات توجه کنید:

  • انتخاب پاور بانکی با ظرفیت مناسب

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که پیش از خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید، ظرفیت است. در حقیقت برای تعیین ظرفیت مناسب پاور بانک باید به این نکته توجه کنید که چند بار می‌توانید با یک شارژ کامل پاور بانک، گوشی خود را شارژ کنید.

پاور بانک‌ها با ظرفیت‌های حداقل 5000 و حداکثر 80000 میلی‌آمپری در بازار موجود هستند. انتخاب ظرفیت مناسب پاور بانک‌ کاملا به نیاز شما برمی‌گردد. به عنوان مثال چنانچه یک گوشی با باتری 3000 میلی‌آمپری دارید و قصد دارید برای سفری یک یا دو روزه باتری گوشی را تامین کنید، یک پاور بانک‌ 10000 میلی‌آمپری پاسخ‌گوی نیاز شما است، اما چنانچه که می‌خواهید لپ تاپ خود را با پاور بانک‌ شارژ کنید باید ب پاور بانکی با ظرفیت حداقل 30000 میلی‌آمپری تهیه کنید. برای مثال یکی از انواع پاور بانک‌های با ظرفیت بالای موجود در بازار، پاور بانک انکر 26800 میلی‌آمپر ساعت مدل POWERCORE می باشد.

بنابراین پیش از خرید پاور بانک حتما به ظرفیت باتری گوشی و یا سایر وسایل دیجیتالی که می خواهید با پاور بانک‌ آن‌ها را شارژ کنید توجه کنید تا پاور بانکی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید.

  • ظرفیت واقعی پاور بانک با ظرفیت اسمی آن متفاوت است

ظرفیت تعیین شده برای پاور بانک‌ها ظرفیت اسمی است و در حقیقت هیچ پاور بانکی ظرفیتی برابر با ظرفیت اسمی خود ارائه نمی‌دهد. بسیاری از پاور بانک‌ها دارای راندمان 70 تا 80 درصد هستند به این معنا که فقط می‌توانند 70 الی 80 درصد از ظرفیت اسمی خود ارائه دهند برای مثال پاور بانک 10000 میلی‌آمپری تقریبا ظرفیتی حدود 7000 تا 8000 میلی‌آمپر دارد. هر چند بعضی از پاور بانک‌ها هم مدعی داشتن راندمان 90 درصدی هستند. به هر ترتیب برای خرید پاور بانک بیش از ظرفیت اسمی، به ظرفیت واقعی پاور بانک توجه کنید.

  • اندازه و وزن پاور بانک مهم است

معمولا از پاور بانک‌ها در مکان‌هایی که پریز برق در دسترس نیست ، مثلا در مسیر رفت‌وآمد و یا در مسافرت و … استفاده می شود. در تمام این شرایط‌ پاور بانک را با خود حمل می‌کنیم پس اندازه و وزن پاور بانک بسیار حائز اهیمت است.

بیشتر بخوانید  انواع شارژر موبایل

وزن پاور بانک با توجه به ظرفیتش افزایش پیدا می کند پس اگر پاور بانکی با ‌ظرفیت کم برای مسیر رفت‌وآمد خود احتیاج دارید، می‌توانید توقع یک پاور بانک کوچک که حتی در جیب نیز جا می‌شود را داشته باشید؛ ولی در صورتی که پاور بانکی با ظرفیت بالا مثلا برای شارژ لپ تاپ و یا برای سفرهای طولانی مدت احتیاج دارید، قطعا با پاور بانک‌های کوچکی روبرو نخواهید بود.

موبوکده

سازگار بودن پاور بانک با دستگاه شما از اهمیت بالایی برخوردار است

  • از متناسب بودن آمپر پاور بانک با آمپر دستگاه‌هایتان مطمئن شوید

سرعت شارژ دستگاه با استفاده از پاور بانک در کنار ظرفیت اهمیت زیادی دارد. آمپر، فاکتوری برای نشان دادن این است که پاور بانک با چه سرعتی گوشی یا سایر دستگاه‌های دیجیتالی را شارژ می‌کند. پاور بانک‌های معمولی آمپری بین 1 الی 3.5 دارند ولی هر چه میزان آمپر یک پاور بانک بیشتر باشد، سرعت شارژ دستگاه شما نیز بالاتر می‌رود. هر چند در صورتی این اتفاق خواهد افتد که گوشی یا تبلت شما بتواند از این آمپر پشتیبانی کند. در صورتی که گوشی شما توانایی پشتیبانی از آمپر بالا را نداشته باشد، خرید پاور بانکی که آمپر بالایی ارائه می‌دهد در سرعت شارژ گوشی تاثیری ندارد.

  • از روی شارژر، آمپر دستگاه خود را بخوانید

به طور معمول یکی از پورت‌های پاور بانک با آمپر کمتری به منظور اینکه پاسخ‌گوی نیاز دستگاه‌های کوچک همچون mp4 باشد طراحی می‌شود و پورت‌های دیگر با آمپر بالاتر ساخته می‌شوند تا بتوانند گوشی و یا تبلت را با سرعت بالاتری شارژ کنند، ولی در صورتی که هم‌زمان چندین دستگاه را به پاور بانک وصل کنید، معمولا آمپر کمتری نسبت به مجموع آمپر پورت‌ها دریافت خواهید کرد.

گذشته از سرعت شارژ دستگاه، برخی بر این باورند که آمپر نامتناسب با گوشی، چه کمتر و چه بیشتر، در طولانی مدت می تواند به باتری گوشی آسیب رساند. البته بعضی از پاور بانک‌ها به صورت اتوماتیک آمپر خروجی خود را با آمپر مناسب با باتری گوشی تنظیم می‌کنند. بعضی دیگر نیز دارای دکمه‌ای برای تنظیم خروجی کم، برای شارژ دستگاه‌هایی همچون می بند و هدست بلوتوث هستند. پاور بانک شیائومی 10000 میلی‌آمپر ساعت مدل POWER BANK 2 یکی از همین نوع پاور بانک‌ها می باشد. با انتخاب این نوع از پاور بانک‌ها هر دو نگرانی در رابطه با سرعت شارژ گوشی و آسیب رسیدن به باتری آن از بین می‌رود.

  • با پاور بانک‌های چند پورته، چند دستگاه را به صورت هم‌زمان شارژ کنید

تصور کنید در موقعیتی هستید که می‌خواهید چندین گوشی را به صورت هم‌زمان شارژ کنید. یا این که می‌خواهید همزمان گوشی، هدست، می بند و … را با هم شارژ کنید. در این مواقع پاور بانکی که فقط یک پورت داشته باشد کافی نخواهد بود. لذا بهتر است به فکر خرید پاور بانکی با 2 یا 3 پورت باشید.

نکات مهم قبل از خرید پاور بانک

برند و گارانتی پاور بانک یکی از نکات مهمی است که باید به آن اهمیت دهید

  • برند و گارانتی

هنگام خرید پاور بانک، انتخاب یک برند معتبر با گارانتی خوب بسیار حائز اهمیت است. یک گارانتی خوب می تواند از شما در مقابل نقص محافظت کند.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید انواع کابل تبدیل موبایل

پیش از خرید پاور بانک مورد نظر خود حتما نظرات را بخوانید و در مورد برند تحقیق کنید تا از اینکه یک پاور بانک با کیفیت با گارانتی خوب دریافت می کنید مطمئن شوید.

  • روش شارژ

2 روش اصلی برای شارژ پاور بانک ها وجود دارد : از طریق کابل USB و از طریق پریز برق. شارژ USB راحت تر و قابل حمل تر است، چراکه می توانید پاور بانک را به وسیله ی رایانه یا شارژر قابل حمل شارژ کنید. با توجه به نیازهای شما و در دسترس بودن گزینه های شارژ در محیط شما، شیوه ی شارژی را که برای شما راحت تر است انتخاب کنید.

سخن پایانی

همانطور که به آن اشاره کردیم پیش از خرید این لوازم جانبی موبایل لازم است تا به نکاتی در رابطه با آن کسب کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را  داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *