مقاله

راهنمای خرید انواع کابل تبدیل موبایل

انواع کابل تبدیل موبایل

کابل تبدیل موبایل یکی از  مهمترین لوازم جانبی موبایل به شمار می رود. به وسیله ی این کابل ها می توان تلفن همراه را شارژ و یا اطلاعات آن را به کامپیوتر انتقال داد. در این مقاله به راهنمایی در مورد خرید انواع کابل تبدیل موبایل می پردازیم با ما همراه باشید.

راهنمایی در مورد خرید انواع کابل تبدیل موبایل

انواع کابل تبدیل موبایل ، وسیله ایست که اجازه انتقال جریان الکتریسیته یا جریان دیتا را میان دو دستگاه به وجود می آورد. کابل ها از جمله لوازم جانبی ضروری به شمار می روند که با باتری کار می کنند. بنابراین به جز موبایل و تبلت، کابل های تبدیل برای انواع اسپیکر بلوتوثی، هندزفری ها و هدفون های وایرلس، ساعت های هوشمند، پاور بانک ها و گجت های مشابه به کار برده می شوند.

هر کابل تبدیل یا مبدل دارای یک ورودی و یک خروجی است که به آن یا رابط گفته می شود. یک سمت کابل یا مبدل به گوشی موبایل، تبلت یا هر دستگاه دیگری که دارید وصل می شود و سمت دیگر کابل به آداپتور، سیستم کامپیوتری، نمایشگر یا سیستم های پخش صوت متصل  می شود.

کابل تبدیل موبایل

کابل تبدیل usb به type-c

آشنایی با انواع کابل و مبدل موبایل

انواع کابل تبدیل موبایل را می توان با توجه به نوع رابط آن ها دسته بندی کرد. اگر قصد خرید کابل شارژ و سایر مبدل ها را دارید باید با توجه به نوع رابط دستگاه های خود، این لوازم جانبی را خریداری نمایید.

  • کابل USB به microUSB

از رایج ترین انواع کابل تبدیل موبایل می توان به کابل USB به میکرو USB اشاره کرد که در گوشی های موبایل و تبلت های قدیمی دیده می شد. رابط میکرو USB در بسیاری از وسایل هوشمند همچون اسپیکرهای بلوتوثی، هندزفری، هدفون و ایرپادزهای وایرلس، پاور بانک ها و ساعت های هوشمند استفاده می شود و برای شارژ این دستگاه ها باید کابل یا مبدل USB به micro USB خریداری کنید.

  • مبدل USB به Type C

یکی از رابط های جدیدی که در بسیاری از گوشی های اندرویدی استفاده می شود رابط تایپ  C می باشد. برخی از ابزار های جدید همچون ایرپادها و اسپیکرهای بلوتوثی نیز دارای رابط Type-C هستند. به منظور شارژ این دستگاه ها یا انتقال اطلاعات میان گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ خود لازم است تا یک کابل تبدیل USB به تایپ C خریداری نمایید.

  • مبدل USB به لایتنینگ

از رابط لایتنینگ در گوشی های آیفون، آپیدها و سایر محصولات کمپانی اپل استفاده می گردد. برای شارژ این دستگاه ها یا اتصال آیفون به لپ تاپ و سیستم کامپیوتری لازم است کابل لایتنینگ تهیه کنید.

  • انواع کابل AUX

کابل و مبدل AUX از دو طرف آن به رابط جک 3.5 میلی متری مجهز شده و برای پخش صدا استفاده می شود. از کابل AUX  جهت اتصال گوشی موبایل یا تبلت به هر نوع اسپیکر یا ضبط ماشین استفاده می گردد.

  • انواع کابل MHL و HDMI

چنانچه می خواهید گوشی موبایلتان را به یک نمایشگر بزرگ تر مانند تلویزیون یا مانیتور وصل کنید، به کابل های HDMI احتیاج دارید که وظیفه این کابل ها انتقال دیتا از نوع تصویر است. یک سمت این کابل رابط HDMI قرار دارد و سمت دیگر آن را باید با توجه به پورت موبایل یا تبلت خود انتخاب کنید.

  • مبدل OTG

برخی از گوشی های موبایل و تبلت ها به شما اجازه می دهند حافظه خارجی جانبی همچون انواع فلش مموری یا هاردهای اکسترنال را به گوشی وصل کرده و از اطلاعات آنها استفاده کنید یا اطلاعات روی گوشی را به حافظه جانبی انتقال دهید. برای این کار باید یک مبدل OTG خریداری کنید. ابتدا از اینکه گوشی موبایل شما از کابل OTG پشتیبانی می کند یا نه مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید  معایب استفاده از شارژر فندکی

معرفی انوباع کابل تبدیل موبایل

نکات مهم برای خرید کابل شارژ و انواع مبدل

برخی تصور می کنند خرید انواع کابل تبدیل موبایل اهمیت ندارد و می توانند هر کابلی را برای شارژ گوشی موبایل یا اتصال آن به لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنند. اما باید بدانید استفاده از کابل شارژ ارزان و بی کیفیت می تواند به باتری دستگاه های هوشمند شما آسیب جدی وارد کند. لذا به نکات زیر را برای خرید این لوازم جانبی موبایل توجه کنید.

  • نوع مبدل و کابل

قبل از هر چیز نوع مبدل و کابل مورد نیاز خود را با توجه به پورت دستگاه خود انتخاب کنید. چنانچه گوشی آیفون دارید، رابط کابل خود را از نوع لایتنینگ انتخاب کنید؛ چنانچه گوشی اندرویدی دارید با توجه به پورت گوشی سراغ کابل شارژ و انتقال دیتا بروید. به طور کلی با توجه به 2 دستگاهی که قرار است به یکدیگر متصل کنید باید نوع کابل تبدیل را انتخاب نمایید.

  • کیفیت ساخت

کیفیت کابل شارژ تاثیر مستقیمی بر روی سلامت باتری دستگاه و سرعت انتقال دیتا دارد. کابل شارژ تقلبی علاوه بر افزایش مدت زمان انتظار برای شارژ شدن دستگاه ها ، در طولانی مدت تاثیرات مخربی روی دستگاه ها خواهد گذاشت.

  • طول کابل

یکی از نکات مهم در زمان خرید کابل موبایل، طول کابل است. چنانچه طول کابل خیلی کوتاه باشد، همیشه برای استفاده از آن دردسر محدودیت فاصله دارید. از سوی دیگر کابل های بلند هم دست و پاگیر هستند. کابل های مبدل موبایل را می توانید در اندازه های 5 سانتی متر تا چند متر تهیه نمایید. بنابراین با توجه به نیاز خود به فکر انتخاب کابل و مبدل مناسب باشید.

  • شدت جریان خروجی

یکی از نکات مهم برای انتخاب و خرید انواع کابل تبدیل موبایل باکیفیت توجه به شدت جریان خروجی در آن است. شدت جریان و ولتاژ خروجی کابل باید با باتری دستگاه شما سازگاری داشته باشد تا آسیبی به باتری نرساند. معمولا در گوشی های موبایل این شدت جریان 2 آمپر است؛ اما در دستگاه های هوشمند دیگر شدت جریان مناسب می تواند متفاوت باشد.

موبوکده

 سخن پایانی

کیفیت ساخت، نوع اتصال، طول کابل، قابلیت‌های ویژه، برند سازنده، تکنولوژی و مشخصات فنی، مقاومت در برابر آسیب‌های فیزیکی و سازگاری با دستگاه‌های مختلف از جمله مواردی است که در قیمت کابل موثر است. کابل ها برای هر گوشی موبایل و هر دستگاهی از جمله اسپیکر و هدفون و …. متفاوت است و هنگام خرید انواع کابل تبدیل موبایل باید به نوع کابل انتخابی خود دقت کنید و متناسب با دستگاه خود آن را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *